Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

Sokszor hallani Magyarországon, hogy a tradicionális olasz kerékpárgyártó cégek maradjanak csak a kaptafánál – gyártsanak továbbra is országúti kerékpárokat, (ha már ebben ők a legjobbak) a mountain bike-okat meg hagyják az amcsi nagyfiúkra. Na, ez az a szinte kizárólag nálunk tobzódó "gondolkodás", amivel most már nagyon ideje lenne szakítani!

101 XN.JPG
Szóval: Végre sikerült kipróbálnunk a Wilier új 29”-os kerekű, csúcs-hegyikerékpárját a Biondo Bike kerékpárüzlet jóvoltából.

A világ második legrégebbi kerékpárgyártója, mely eddig leginkább legendás országúti gépeiről volt híres (ki ne emlékezne a nagy Marco Pantanira, majd Alessandro Ballanra, vagy a zseniális Michele Scarponira?!) egy ideje mountain bike-ban is utazik, és elöljáróban annyit elárulhatok, ez a már náluk sem annyira új vonal nagyon is illeszkedik a 106 éves cég eddigi termékei közé.

A Veneto di Rossano-i cég 1980 óta foglalkozik hegyikerékpárokkal, azonban a 2011-es modellév mindenképp vízválasztónak számít. Addig az volt a jellemző, hogy igyekeztek az aktuális trendeket követni, a 2011-es modelleken (és különösen a MTB-okon) pedig már az látszott, hogy az addig felhamozott tapasztalatok felhasználása mellett 2012-re ők lehetnek az egyik leginnovatívabb cég az MTB-szakágban. Az igazi robbanás pedig az idén bemutatott 2013-as modelleken látszott, a Wilier egyértelművé tette, az MTB-szakágban is a legjobb akar lenni. Lássuk, sikerülhet-e!

MEGJELENÉS ÉS DESIGN

 Az első, ami rögtön szembeötlött, hogy ez a monti valami elképesztően gyönyörű! A zöld-fekete lakozott váz és ezek a néhol eltúlzottnak ható, grandiózus formák híven illusztrálják az olasz lélek határtalanságát, s ami a szemnek jó, az bizony most használatkor is előnyként jelentkezett. Az alkatrészek és a váz harmóniája sem mindennapi, kevés olyan kerékpárral találkoztam eddig, amely tulajdonképpen minden méretben ugyanolyan jól néz ki. A kerékpár egyébként rendelhető matt fényezéssel, fekete-vörös színben, S, M, L és XL-es méretekben. Illetve külön vázként is megvásárolható.


VÁZTECHNOLÓGIA

Tesztünk alanya a Wilier 101 XN, abból is a csúcsok csúcsa, Shimano XTR-el, DT Swiss XR1450-es kerékszettel és a szintén DT Swiss XMM karbon telóval. Először is, nézzük az alapot!

A váz a Toray 60 tonnás szakítószilárdságú karbonszövetéből, Nanoparticles Zinc Oxide gyantával készült, mely biztosítja a tökéletes szálelrendezést. Ez azért is fontos, mert a hivatalos tesztadatok szerint ennél jobb anyagból jelenleg senki sem épít kerékpátvázat. (Leszámítva a Pinarello-t, akik az ugyancsak Toray karbonszálból a 65.1 tonnásat is kihozták idén, azonban ez 2014-ig biztosan csak országúti felhasználásban lesz elérhető.)

Ami igazán jó hír, hogy a váz nem csak megdöbbentően erős, hanem pehelykönnyű is, mindössze 1080 gramm, ami a 29”-os merevfarú MTB-k között igencsak jó eredmény, főleg ha számításba vesszük a meglehetősen robusztus kialakítást. A vázon egyébként az összes ma használatos technikai újítás megtalálható: belülvezetett bowdenek, aszimmetrikus hátsó rész, integrált átdobó, túlméretes középrész, a ténylegesen hihetetlenül túlméretes tapered-homlokcső és még sok minden más. Egyébként a bowdenekkel kapcsolatban azért van bennem egy kis tüske: az év egyik leinnovatívabb megoldásával vezetik őket vázon belül, erre a hátsó fékhez tartozó bowdenházat a felsőcső alatt, a vázon kívülre tették, hogy még véletlenül se lehessen a válladra venni, ha beragadsz a sárba...

101 XN 2..JPG

FELSZERELTSÉG ÉS A ALKATRÉSZEK

 Felszereltség tekintetében nincs sok elemezni-való. Egy komplett XTR-szett figyel a kerékpáron, ami tényleg minden alkatrészcsalád teteje. Ezen túl A DT-Swiss legjobb karbontelója, szintén DT-Swiss karbonkerekek, Geax Aka 29"-os gumik, a Ritchey legjobb karbonkiegészítői, és a Selle San Marco csúcsnyerge is megtalálhatók a bringán. 

101 XN 3..JPG

HASZNÁLAT ÉS TESZT

S akkor most következzék végre a teszt!

179 cm-es magasságomhoz egy M-es tesztgépet kaptam (nagyjából 17,6”) 595 mm-es vázhosszal, 440 mm-es ülőcsőhosszal és 439 mm-es láncvilla hosszal. A bicajt a Montebelluna-hoz közeli Montello-n tesztelhettem, s nagyjából 5 napom volt minderre.

A váz hihetetlenül merev, nem tudtam akkorra köveken-gyökereken áthaladni, hogy a bicajból csak egy apró nyekkenést is kicsikarjak. A nagy keréknek köszönhetően persze az útakadályok amúgy sem jelentettek problémát, arról nem beszélve, hogy a DT Swiss teló 100 mm-es útja is inkább 120-130-nak tűnt. Ami érdekes, hogy még a 29-es montik között is kicsit hosszúnak ható 620 mm-es vázhossz egyáltalán nem keltett túrás hatást, sőt kifejezetten versenymonti érzésem volt végig, amellett, hogy nagyon kényelmes volt, talán egy rövidebb stucni azért elférne benne (120 mm-es van hozzá gyárilag.) A Shimano XTR-szettet nem hiszem, hogy be kell mutatnom, ha az XT-re azt mondtam, tökéletes, akkor ehhez már tényleg nincs mit hozzá tenni. A váltás pontos volt, könnyű és csöndes – ahogy azt a Shimano-szetteknék már hagyományosan megszokhattuk – ennél pedig ha lehet még pontosabb, még könnyebb és még csendesebb. A szintén XTR-hidraulikus tárcsafékszettről is csak a legjobbakat tudom mondani, nem tudom elképzelni, hogy fékerőben és adagolhatóságban létezik ennél jobb...

Mászásnál a Geax Aka gumijai nagyon jól tapadtak, hihetetlenül könnyen kaptattam fel bárhová, bár ebben nyilván a kerékpár alig 9,7 kg-os tömege is közrejátszott. Keskenyebb ösvényeknél érezhető volt, hogy a bicaj a méretei miatt egy kicsit nehebben fért el, amellett, hogy a 29-esekre általában jellemző nehezebb kigyorsíthatóság itt egyáltalán nem jelentkezett, semmi különbséget nem éreztem a „régi” 26”-osom és eközött, hozzáteszem, ennek talán lehetett némi köze jelen bicajom közel 12 kg-os tömegéhez...

A lejtmenetéknél pedig még egy ennél is elképesztőbb élmény fogadott. Gyors volt, stabil, és pontosan irányítható. A merevfarúságának lejtőzéseknél általában jelentkező hátrányait egyáltalán nem tapasztaltam, a karbonváz pedig nagyon jól elnyelte a rezgéseket.

101 xn piros.jpg

POZITÍVUMOK:

- Iszonyú merev, erős és könnyű váz, talán a legjobb a piacon jelenleg.

- A létező legjobb alkatrészek

- Váz-alkatrész összhang

- Modern, eredeti megoldások

- Gyönyörű

- Mindehhez és a konkurenciához képest elfogadható ár

NEGATÍVUMOK:

- Felsőcső alatt vezetett fékkábel

Összességében azt kell mondjam -bármily hihetetlen- valószínűleg ez volt a legjobb monti, amin életemben ültem (talán még a szintén mostanában tesztelt Cannondale F29 Ultimate-nél is jobb), és -remélem, ezt már mondanom sem kell- minden elemében XC/maraton versenyzésre született! Így, beleszámítva azt a kis kábelvezetési fekete pontot, és azt, hogy természetesen nem olcsó a kerékpár (bár kategóriájában egyáltalán nem irreális) azt hiszem, az értékelésem nem is lehet más, mint:



10/10



VÁZ Toray carbon monocoque, 60 TON
VÁZ TÖMEGE (M-es méret) 1.080 g
VILLA DT Swiss XMM CARBON
HAJTÓKAR Shimano XTR
KÖZÉPRÉSZ Shimano XTR
ELSŐVÁLTÓ Shimano XTR
HÁTSÓVÁLTÓ Shimano XTR
VÁLTÓKAR Shimano XTR
RACSNISOR Shimano XTR
LÁNC Shimano XTR
KERÉK DT Swiss XR1450
GUMI Geax Aka 29
FÉKSZETT Shimano XTR
KORMÁNYCSAPÁGY Ritchey PRO
KORMÁNY Ritchey Carbon WCS RIZER
KORMÁNYSZÁR Ritchey WCS WET
NYEREG Selle San Marco Concor custom Wilier
NYEREGCSŐ Ritchey WCS ALU
ÖSSZTÖMEG (M-es méret) 9,7 kg

 



Címkék: újdonságok kerékpár termékek biondo bike club kerékpárüzlet

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr604858607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása