Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

2013 a lapterítések éve lesz a kerékpársportban. Talán a technológiák fejlődése miatt is, de a megszokottnál jóval több cég próbálkozik a jövő évi kollekciójában olyasvalamivel, amellyel azelőtt még soha. A világ egyik leghíresebb, és legeredményesebb gyártója, a Pinarello sem tett másként - idén beszállt a monti-versenyzésbe valami egészen meghökkentő ötlettel...

A Pinarello Dogma XC-t a Biondo Bike kerékpárüzlet jóvoltából próbálhattam ki négy teljes napig, M-es méretben...(595 mm-es vízszintes felsőcsőhosszall, és középtől a váz tetejéig 46 cm-es üléscső magassággal) A Pinarello eddig is gyártott hegyigépeket, de azok valahogy megmaradtak említés szintjén, eddig még a katalógusukba sem fért be ez a műfaj, pedig ismervén az eddigi montijaikat, igencsak kiválóak voltak... Azonban most a 29"-es bicajok divatba jöttével, úgy gondolták nagyot dobbantanak, és egy kissé más oldalról közelítik meg a cross country szakágat, mint versenytársaik.

MEGJELENÉS ÉS DESIGN

Mint az a fentebbi képen is látható nem épp átlagos külsőt kapott a Pinarello új MTB-zászlóshajója. Első ránézésre: fura. Az országúti kerékpárjaikon is jól ismert idomok köszönnek vissza, néhány egészen szokatlan ötlettel és megoldással. A Pinarello Dogma XC a 29"-os merevfarú MTB-gyártást egy olyan oldalról közelítette meg, amivel még garantáltan senki sem próbálkozott. A formákon túl és technikai megoldásokon túl a színek, a fényezés és az alkatrész-összhang sem mindennapi. Ez a kerékpár külsejét tekintve egyszerre a legbrutálisabb tank és a legfinomabb, legelegánsabb országúti kerékpár külső jegyeit ötvözi. Mindezt olyan olaszosan, Pinarello-módra.

VÁZTECHNOLÓGIA

A Vázon elsőre is feltűnő, meglehetősen extrém megoldások a gyártó szerint mind-mind technológiai jelentőséggel bírnak. Ami elsőre tán a legfeltűnőbb, az a hátsó rész: a támvilla, az ülőcső és a nyeregcső nem éppen szokványos kapcsolata. A támvilla egyik szára szépen az ülőcsőbe "hullámzik", a másik pedig tulajdonképpen "külön életet élve" csatlakozik, majd ezt az egészet egy négycsavaros, vörös-króm Pinarello-nyeregcsőbilincs fogja össze. A szakmai magyarázat szerint ettől jóval merevebb lesz, és a nyeregcsőbilincseknél megszokott egycsavaros megoldás helyett itt négy van. Egyébként színeiben is mások a bal, illetve hajtásoldali támvillák. A hajtásoldalon a váz színével megegyező, matt-sötétszürke-fekete festést kapott, a bal oldalon pedig egy lakkozott fehér színt, meglepetésszerű népi motívumokkal...

A másik nagy meglepi a "Fork Stopper" nevezetű műanyag bak. Mivel szerintünk a klasszikus 26"-osoknál megszokott vázgeometria a legmerevebb konstrukció, ezért hogy ezt meg tudják valósítani 29"-os kerekekkel is, hogy ne érjen hozzá a villaváll az alsócsőhöz, odatették ezt a bakot, amely a megoldást jelenti minderre... A többi merész ötletet a láncvillára helyezett tárcsafékkonzoltól a hullámos (és természetesen aszimmetrikus) láncvilláig most nem részletezem, mindenesetre az látszik, hogy az "uncsi" montis tradíciókkal való szakítást komolyan vette a Pinarello.

FELSZERELTSÉG ÉS ALKATRÉSZEK

Az alap tehát egy 60 tonnás szakítószilárdságú Toray-karbonváz, aminél jobb anyagból egyébként nincs mountain bike jelen pillanatban - sőt ilyen is csak egy van, a már szintén tesztelt Wilier 101 XN. Alkatrészek tekintetében sem lehet panasz, a full XTR-es felszereltség, a FOX Factory 32 Float teló, és sok más mellett a Ritchey, Crank Brothers és a Pinarello saját gyártású karbon kiegészítői garanciát jelentenek a tökéletes hajtásteljesítményre. Érzésre érdekes volt.

HASZNÁLAT ÉS TESZT

A kerékpár nagy. Nagyon nagy. S ezt nem valamiféle negatívumként mondom, hanem épp ellenkezőleg: borzasztóan kényelmes és mégis hihetetlenül fürge... szinte olyan, mintha olvasna a gondolataimban... Szóval tényleg olyan érzése van az embernek, mikor felül rá, mintha egy Ferrari és egy Zetor keresztezésén tekerne, kompromisszumok nélkül. A váz valóban több, mint jó, és iszonyú merev. A tartozékok nagyon szépen (vagy inkább tökéletesen?) működtek, mondjuk ebben a kategóriában már egyértelműen az lenne a meglepetés, ha ez nem így lenne. A Hármashatár-hegy szűk ösvényeken tesztelhettem a gépet, és nem csalódtam, felfelé épp olyan fürgének bizonyult, mint egy könnyű 26"-os, lefelé pedig ezerszer kényelmesebb és stabilabb volt, mint kábé bármi, amin ültem eddig. Mostanáig azt hiszem egyedül a Wilier 101 XN és az új Cannondale 29"-es csúcs merevfarú gépe volt pariban ezzel a montival.

POZITÍVUMOK:

- Nagyon merev, erős és könnyű váz

- Kis tömeg

- Tökéletesen megválogatott alkatrészek

- nagyfokú kényelem

- Egyedi, extravagáns külső

NEGATÍVUMOK:

- Sokszor furcsa, és átláthatatlan technikai megoldások

Bár megmondom férfiasan, a Pinarello iránt érzett olthatatlan szerelmem ellenére, ez a monti külsőségeit tekintve valószínűleg sosem fog a kedvenceim közé tartozni, és bizonyos technikai újításaik létjogosultságát sem látom még át egészen... Annyi azonban biztos, hogy merevség, tömeg, kényelem tekintetében ennél a bringánál jobbat jelenleg nem nagyon csinálnak, úgyhogy a pontok nem is alakulhatnak másként:

 

10/10

 

VÁZ Toray carbon monocoque, 60 TON
VÁZ TÖMEGE (M-es méret) 1.050 g
VILLA FOX Factory 32 Float 15QRFit CDC Remote Kashima
HAJTÓKAR Shimano XTR
KÖZÉPRÉSZ Shimano XTR
ELSŐVÁLTÓ Shimano XTR
HÁTSÓVÁLTÓ Shimano XTR
VÁLTÓKAR Shimano XTR
RACSNISOR Shimano XTR
LÁNC Shimano XTR
KERÉK DT Swiss XR 1450 Spline Axle RWS Rear
GUMI Schwalbe Racing Ralph TL Ready
FÉKSZETT Shimano XTR
KORMÁNYCSAPÁGY Ritchey PRO
KORMÁNY Cobalt 11 Carbonio
KORMÁNYSZÁR Cobalt 3
NYEREG Cobalt 11 Carbonio
NYEREGCSŐ Cobalt 3
ÖSSZTÖMEG (M-es méret) 9,7 kg

 


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr235023880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.