Mit is mondhatna az ember Bradley Wiggins kerékpárjáról, amellyel megnyerte 2012-es Tour de France-t? Arról a kerékpárról, amely a legutóbbi Tour-on nem csak az összetett első, hanem az összetett második helyet is begyűjtötte Chris Froom révén.. Arról a 2013-as Pinarello kerékpárról, amely a Sky, illetve a Movistar csapatok versenyzői alatt egyértelműen a 2012-es év legnagyobb sztárja volt...
A Pinarello ismét feladta a leckét a többi gyártónak, és nagyon úgy néz ki, hogy képtelenek lépést tartani a világ talán leginnovatívabb és legegyedibb kétkerekűeket gyártó cégével. A Pinarello Dogma 65.1 a sorban már a harmadik Dogma. A modell első szériája 2011-ben futott, és már akkor olyan helyzeti előnybe került mindenki máshoz képest, ami jelen pillanatig is ledolgozhatatlannak tűnik. Ha már innovációról beszélünk, a teljesség igénye nélkül nézzünk néhány technikai szabadalmat, amely egyértelműen a Pinarello nevéhez kötődik: kompakt áttétel, aszimmetrikus hajtás, vázon belül vezetett kábelek, túlméretes középrész, Onda villa...
MEGJELENÉS ÉS DESIGN
Mint ahogy fentebbi képen is látható: gyönyörű. A Pinarellkonál egyedibb, különlegesebb külsővel talán egyetlen cég sem gyárt kerékpárokat. A hullámos, bonyolult, erősen futurisztikus külső mögött pedig komoly technikai megfontolások húzódnak. Nincs egyetlen vonal vagy él sem, amely ne valamilyen menettulajdonság jobbításának a szolgálatában állna. Mindehhez pedig mindig megtalálják a megfelelő, színben formában és működésben harmonizáló alkatrészeket is. Persze az olasz országúti-kerékpárgyártás csúcsáról beszélünk, úgyhogy ez valamennyire el is várható tőlük.
VÁZTECHNOLÓGIA
Kezdjük a vázzal: A Pinarello elkészítette minden idők legmerevebb, legjobb szakítószilárdsági-mutatójával rendelkező vázát - a Toray karbonszálból gyártott, köbmiliméterenként több, mint 65 tonnának is ellenálló szénszálból készült váz a legerősebb a jelenlegi piacon. A geometriája és egyéb mutatói szintén nem mindennapiak, a már fentebb említett technikai tulajdonságok mellett ez a váz egyértelműen a totális merevségről szól, és ebben semmifajta kompromisszumot nem kötött a legendás olasz cég.
A vázra mechanikus és elektromos szettek egyaránt szerelhetőek, a villa és a váz kapcsolata pedig maximálisan az aerodinamika jegyében készült. Rengeteg színvariációban elérhető, akár Brad Wiggo sárga bicajának pontos mását is megkaphatja az arra ácsingózó. A váz és az egész kerékpár egyébként valóban fenséges látvány, és biztos, hogy minden igényt kielégítő műgonddal készült.
FELSZERELÉSEK ÉS ALKATRÉSZEK
Az alkatrészekről sincs mit mondani. A Campagnolo Super Record EPS-szettje, vagy a Dura Ace Di2 gondolom nem szorul magyarázatra, mint ahogy a Campagnolo Bora karbonkerekek, vagy a legkiválóbb MOST karbon kiegészítő-alkatrészek sem. Ettől függetlenül rendelhető olcsóbb, még akár Ultegrával, illetve Chorus-szal szerelt változatban is.
Sajnos kipróbálni csak egy S-es méretűt tudtam volna, így maradt az "eye-test", az emelgetés, illetve a technikai adatok böngészése.
POZÍTÍVUMOK:
- nincs mit mondani erről a kerékpárról, legfeljebb annyit: minden ízében tökéletes!
NEGATÍVUMOK:
- aki megengedheti magának: semmi
A hullámos formák és a "best" érzés kedvelőinek szigorúan ajánlott, már csak egy, számokban kifejezhető hátránya van, de ettől függetlenül:
10/10
Utolsó kommentek