Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

Az olasz-osztrák cég gépeivel eddig legfeljebb profi országúti versenyek alkalmával találkozhattunk, az AG2R-csapat hivatalos kerékpárja hosszú éveken át a Kuota volt. Mivel most már mountain bike-okat is készítenek, épp ideje volt kipróbálnom egyet...

8.PNG

MEGJELENÉS ÉS DESIGN

Mikor először találkoztam tesztem alanyával, az volt az első érzésem, hogy egy nagyon masszív géppel van dolgom. Ehhez képest, ami kipróbáláskor inkább feltűnt, az a tömege volt, ez a kerékpár nagyon könnyű. Legalábbis annak tűnik. A Kuota nem készít 29"-os MTB-ket, így kizárólag 26"-os, és 27,5"-os (650B) kerékmérettel érhetőek el, én egy Kuota KOR-t kaptam tesztelésre, 650B kerékmérettel, a Kuota magyarországi hivatalos forgalmazója, a Biondo Bike Kft jóvoltából.

KUOTA-KOR-$24000(Small).jpg

Akárki akármit mond, a Kuota KOR szerintem dögös. Első ránézésre van egy kis FR-érzése az embernek, és ami a legjobb, hogy második érzésre is... A festés olyan, mintha 3D technológiával készült volna, a formák izgalmasak, a geometria (bár az én ízlésemnek egy picit talán rövid volt: 480 mm-es ülőcsőhossz, és 593,4 mm-es vízszintes felsőcső-hossz ) alapvetően jó, nekem legalábbis bejött.

VÁZTECHNOLÓGIA

A váz egy viszonylag magas szálsűrűségű karbonszövetből készült nanotecnológiával. Mint ahogy már írtam az előbbiekben a festés ötletes, találó, és nem kihívó. Szerényen meghúzódik, nem akar hivalkodni, egyszerűen csak tetszetős. A bovdenek a vázon kívül lettek vezetve, a csövek formája hol kör, hol háromszöghöz hasonló alakú, a felsőcső festése pedig kifejezetten szép! A láncvillákon a ma már gyakran használatos fém betéteket találunk, amely arra szolgál, hogyha a lánc leesne, ne karcolja össze vázat. Tehát összességében véve egy gyönyörű felületkezelésű, ízléses, erős vázat kapunk. A tömege is elfogadható, bár nem pehelysúlyú, 1300 gramm körül áll meg a képzeletbeli mérleg nyelve.

FELSZERELTSÉG ÉS ALKATRÉSZEK

Az alkatrészekről is érdemes néhány szót ejteni: a full XT-szett tökéletes, mint mindig, egyszerűen nem tudok mást mondani, mint hogy minden valószínűség szerint -mindent összevetve- nincs jobb alkatrészcsalád ennél. A FOX F100CTD teló hihetetlen finom mozgású és jól állítható volt, azt hiszem, talán a minőség szempontjából sem lehet véletlen, hogy a 2013-as bringák jelentős részéhez ez a márka adja a csillapítást. A Mavic Crossride kerekekről és a Conti X-King Race gumikról pedig szintén csak szuperlatívuszokban tudok beszélni...

HASZNÁLAT ÉS TESZT

Mint azt a felvezetőmben is írtam, mikor a KOR-t megemeltem, egészen elképesztő élményben volt részem. Olyan könnyűnek éreztem, hogy az valami elképesztő. Aztán a mikor ráakasztottam a halmérleget, jött a következő meglepetés: 10,5 kg. Nem mintha sok lenne, de én ezt bőven 9 kg alá saccoltam volna...

KOR Detail2.jpg

A teszt során az első akadály a 29"-esről a 650B-re való átszokás volt. Megmondom őszintén az első 29"-essel való élményem óta nem vágyom vissza a kiskerekűre. Ez mégis érdekes élmény volt, olyannyira, hogy ezentúl a 650B-s kerékpároknak külön figyelmet szentelek majd. Először is, a Kuota KOR nem 26"-os. Sokkal könnyebb és gyorsabb vele bármin áthaladni, viszont a fürgesége lényegében nem különbözik a 26"-ostól. A nagy köves-gyökeres felfeléken azért érezhetőbben körülményesebb volt, mint bármelyik 29"-os, mint ahogy a lefeléken is lassabban haladt... Viszont, nagyon fürge, és ami még jó benne, hogy kis méretei miatt szinte mindenhol elfér... A gumik kiválóan tapadtak, a fékek a váltók és a teló is csillagos ötös, és egyáltalában véve túl sok negatívumot nem tudok felvonultatni mellette.

Összegzésképpen ez a kerékpár egy igazi illuzionista, azt is elhiteti veled, amit egyébként nem tud. Azonban az biztos, hogy egy nagyon jó kerékpárral volt dolgom, az ár tekintetében ebben a kategóriában ez a realitás... még akkor is így van, ha azért úgy gondolom, ennyi pénzét már van ennél is jobb váz, hasonló felszereltséggel... A 27,5"-os kerékméret is érdekes élmény volt, biztos, hogy még tesztelek ilyet a közeljövőben.

POZITÍVUMOK:

- Szép vázformák és festés

- Tökéletes alkatrészek

- Kiváló tömeg

NEGATÍVUMOK:

- Vázon kívül vezetett bovdenek

- nekem egy kicsit rövid felsőcső (erősen szubjektív)

Nehéz pontokat adnom rá. Egyfelől korrekt kis gép, egészen kiváló alkatrészekkel, nagyon kis tömeggel, és szerintem jól is néz ki... viszont nemrég teszteltem az új Wilier 501 XN-t, amely ár tekintetében harminc százalékkal olcsóbb, s bár jóval gyengébb alkatrészekkel van szerelve, mint a KOR, a váz egy magasabb kategória, mint ez. Kérdés, kinek melyik fontosabb. Aki nem akar a kerékpárjához nyúlni, és egy olyan bringát akar, ami már mindent tud, illetve versenyzésre is tökéletesen alkalmas, és még pofás is, annak mindenképp melegen ajánlom a KOR-t. Aki pedig egy csúcsvázat akar elfogadható áron, gyengébb alkatrészekkel és nem sajnálja a pénzt a hosszútávú, a versenyzéshez mindenképp szükséges alkatrész-cserékhez, annak viszont nem feltétlenül... szóval mindent egybevetve:

8/10

   

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr45056865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása