Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

Régóta gondolkodom, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést... Egy olyan kerékpárról lévén szó, amelyik első ránézésre nem sok érdekességet tartogat, egyértelműen az olcsóbb kategóriából való, és a Wilier más országúti, MTB, városi vagy egyéb termékei között vélhetőleg a legkisebb feltűnést sem képes kiharcolni magának. Az írás végére azonban kiderül, miért is ez az ikonikus "alabárdos liliomos" kerékpárcég egyik legjobban eladható, és egyben legnépszerűbb terméke.

wilier_triestina_WIBIR0153_1.jpegMEGJELENÉS ÉS DESIGN

Én egy fekete alapszínnel rendelkező, vörös-fehér mintával díszített gépet kaptam tesztelésre a Biondo Bike-tól. (ezúton is köszönet érte!). Amit erről a szegmensről el lehet mondani, az nem mutat túl az ilyenkor szokásos, általános közhelyeken. Tehát igen, a kerékpár SZÉP, a design abszolúte igényes, az alkatrész-összhang jó a szemnek és egyáltalában véve az egész kerékpár ízléses. Tehát a La Triestina tudja azt, amit egy belépő-kategóriás olasz versenygéptől elvárhatunk. Azonban az üdvösséghez ez nyilvánvalóan kevés lenne attól a cégtől, amely 501 XN-eket, Granturismo-kat és Cento1 SR-eket ad a világnak, és nem is ez az a szempont, amiért érdemes erről a kerékpárról blogteszteket írni.

VÁZTECHNOLÓGIA

A váz 6061-es triplán húzott alumíniumból készült, a hegesztések pedig a márka hírnevének megfelelően nagyon szépen el vannak dolgozva. A váz geometriáját tekintve a felsőcső a kor divatjának és a különböző merevségi teszteknek köszönhetően kissé slooping-os, és persze az egész vázra jellemző egy kis "túrás jelleg", tehát olyan geometriára ne számítsunk, mint -mondjuk- egy Zero7 esetében. Ami nagyon jó hír, és a kategóriájában egyáltalán nem jellemző, azok a teljes egészében belül vezetett bovdenek, amelyek még egy Izoard-on is kívül vannak vezetve, így ez valóban egy nagyon kellemes meglepetés.

La-Triestina-105-Triple-2012-130-0101.jpg

 FELSZERELTSÉG ÉS ALKATRÉSZEK

A kerékpár felszereltsége már egy sokkal érdekesebb kérdés. A full Campagnolo Veloce felszereltség, ami egyáltalán nem jellemző erre a kategóriára. Tudjuk, ebben ezen az árszinten szoktak előfordulni a Shimano Sora, a Campa Xenon és a különböző szérián kívüli borzalmak kombinációi, amivel bár el lehet közlekedni, de annál többre semmiképp nem hívatottak. Na, de ez? Az első villa már karbonszálas anyagból készült és tényleg egy nagyon merev konstrukcióról beszélhetünk. A Fulcrum R7-es kerekekről már nagyon sokan írtak, én azok közé tartozom, akik a Campagnolo és leányvállalatainak kerekeit nagyon sokra tartom, annak ellenére, hogy nehezen vagyok megvádolható a legendás olasz cég termékei iránti rajongással... Ez a kerék is, kiválóan működik, merev és, ha a tömegét nem nézzük, igazából minden felhasználásra alkalmas.

HASZNÁLAT ÉS TESZT

nem sokáig volt szerencsém használni a Wilier La Triestinát, így ez irányú tapasztalataim is érintőlegesnek tekinthetőek. Mindössze 4 napra kaptam meg a gépet és mintegy 350 km-t sikerült megtennem vele. Ami azonnal feltűnt, az a hihetetlenül alacsony tömege. A tesztkerékpárom L-es méretben, mindösszesen 8 kg volt! Használatkor jól tapadtak a gumik, a gép jól irányítható volt, és kanyarokban a is biztonságos. A váz merev volt, bár aki ment már komolyabb karbonvázas országúti kerékpárral, az tudja, hogy az alumínium nem az a kategória (t.i.: a szénszál jóval könnyebb, merevebb és erősebb konstrukció, ha csak nem valami kínai dzsunkáról rendelünk 100 ezerért valami no name karbonvázat a netről...), még akkor sem, ha a La Triestina első villája a trendeknek megfelelően szénszálból készült... A Campagnolo Veloce-szett kiválóan működött, pontosan, gyorsan és elég csöndesen is váltott.. csak a a Campagnolo-s rotorhang ne lenne...

POZITÍVUMOK:

- az ára!

- jó minőségű aluváz, karbonvillával

- kiválóan működő Campagnolo Veloce-szett

- kiváló kerekek, amelyek nem jellemzőek a kategóriájában

- nagyon kis tömeg

NEGATÍVUMOK:

- kicsit közhelyes külső

Összefoglalva a Wilier La Triestinában egy kiválóan működő, nagyon sokoldalú gépet ismerhettem meg. Komolyabb túrázástól a hobbikerékpározáson keresztül akár az amatőr versenyzésig bármire használható. Az ára egész egyszerűen verhetetlen, ennyiért ma már semmilyen elfogadható minőségű országúti bringát nem lehet kapni, különösen nem Wiliert! Aki szereti a Campagnolo-t, az olasz életérzést, a jó minőséget és a széles felhasználhatóságot, de nem akar milliós nagyságrendű összeget költeni egy jó országúti kerékpárra, annak a Wilier La Triestina tökéletes választás lehet.

9/10 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr385246703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása