Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

Mindig különös érzés tölt el, amikor montis létemre a világ feltehetően legjobb országúti kerékpárjáról kell írnom. Olyan ez, mint amikor kiráncigálják az embert a Land Roverjéből és áttuszkolják egy Ferrariba. Borzongás vagy álmélkodás? Én, az erdők és hegyek szerelmeseként is csak annyit tudok mondani ez nem jobb és nem rosszabb - egyszerűen csak más. S ha már más, akkor a Pinarello Dogma 65.1 valóban nagyon más, mint bármi, amit eddig az országúti kerékpározás fogalomkörébe képzeltünk... Nem próbál olyan lenni, mint a többiek, nem akar trendekhez igazodni. Nem akar szebb, könnyebb, vagy aerodinamikusabb lenni, csak egyszerűen jobb mindenkinél. S hogy vindikálhassuk a jogot magunknak arra a megállapításra, hogy ezt a kísérletet végül siker koronázta, mi sem lehetne élőbb és helyénvalóbb bizonyíték, mint a sorozatban második Tour de France győzelem, illetve bónuszként az összetett második hely is egyben.

Pina Dogma 65.1.jpgRendhagyó "portrénkban" most nem akarom ízekre szedni ezt a gépet, annak ellenére, hogy már több alkalommal is mentem vele, és bizton állíthatok mindenkit, hogy bár a tökéletesről nehéz értelmes mondatokat egymás mellé rakosgatni, de -természetesen- lenne mit írni erről a minden ízében lehengerlő kerékpárról. Azonban erről egyfelől már írtunk róla, másfelől pedig most talán nem is ez a legfontosabb, hanem, hogy melyek azok a mélyebb összefüggések, üzleti és technológiai döntések, hagyományok, amelyek folytán a Pinarello Dogma 65.1 fantázianévre hallgató mestermű ennyire nagy durranás lehetett...

Pina Dogma 65.2.jpg

Az első és talán legfontosabb, az a külső. Ki ne emlékezne 2008-as Eurobike-szépségdíjas Pinarello Prince-re, mely formavilágával, "kisugárzásával" olyan emocionális szálakat bolygatott meg, amelyeket nagyon kevesen a kerékpározás történetében. A Pinarello mindig is szerette a különleges formákat és az extarvagáns megoldásokat - ez tény. Volt olyan is, hogy bizonyos ötleteik annyira extravagánsnak bizonyultak, hogy azt az UCI végül tiltólistára tette (pl. Indurain speciális pályakerékpárját), de a Pinarello Prince elindított valamit, amely végül a Dogma 65.1-el vált utolérhetetlenül tökéletessé. A hullámos formák, a brutálisan robosztus kinézet és mindenütt jelenlévő túlépítés mind-mind védjegyévé váltak a későbbi évek Pinarello-modelleinek.

dogma65.3.jpgS bár olasz kerékpárról van szó, azért mégsem minden a külső. A Pinarello nem csak a külcsín tekintetében tekinthető úttörő márkának, hanem a technikai megoldások terén is. Először is a vázanyag. A Prince óta, mely egy 50 tonnás szakítószilárdságú (50HM1,5K) Toray karbonszövetből készült - a Pinarello eljutott a karbon-technológia csúcsára: a Dogma 65.1-nél használt -nomen est omen- köbmilliméterenként 65 tonnás szakítószilárdságú (65HM1K) Toray karbonszövetig. Ez a szénszálas szövet a legjobb, amit jelenleg a kerékpárgyártásban használnak, és nagyon úgy tűnik, hogy ez egy ideig így is marad (összehasonlításképpen: egyes patinás olasz országúti kerékpároknál, illetőleg mounatin bike-oknál használják (csúcs-anyagként) a köbmilliméterenként 60 tonnás szakítószilárdságú szánszálas szövetet (60HM1K), (Pl. Wilier 101 XN, Wilier 101 XB, Pinarello Dogma XC...) de a 65-ös anyagból, csak ezt az egyetlen kerékpárt készítik...

Dogma Sky.jpg

Ha már technikai adatok, nem mehetünk el szó nélkül a Pinarello-vázak jellegzetes vonásai mellett, mint az aszimmetrikus láncvillák, a hullámos formák, vagy éppen a -szintén Pinarello-találmány- kompakt áttétel. A Pinarello cég mindig gondosan ügyelt arra, hogy termékei jól elkülöníthetőek legyenek más cégek termékeitől. Hogyha lehet, ne csak más műszaki-technikai megoldásokkal operáljanak, mint versenytársaik, hanem hogy a jelen trendjeivel homlokegyenest szembemenjenek. A "semmivel össze nem téveszthetőség" az egyik legfontosabb komponens a sikerhez az uniformizált termékek világpiacán... Tehát kerékpárjaik merevebbek, feltűnőbbek és érdekesebbek, mint bármi amit manapság kapni lehet, és akkor még nem beszéltünk a Sky, illetve a Movistar csapat világverő versenyzőiről...

  Dogma Italia.jpg

A termék sikerességét magában hordozta a cég története. Giovanni Pinarello Giro d'Italia-s fekete trikójának a legendájából gomba módjára nőtt ki a a világ egyik leghíresebb kerékpárgyártó cége. Ez a cég majd 70 éve megalkuvás nélkül képviseli az olasz kerékpárgyártás hagyományait, melynek kicsúcsosodása - a kétszeres Tour győztes Dogma 65.1...

Várjuk a folytatást...   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr885434381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.