Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

Az előző bejegyzésemet -melyben a Tour de France-on Chris Froom-mal a nyergében újrázó Pinarello Dogma 65.1-ről írtam- úgy zártam, hogy várjuk a folytatást. Őszintén mondhatom, nem csak a várakozásnak, de mindennemű vitának is: vége!

Dogma F8 - 950.jpg

Nos, most nem lehet azzal megvádolni a híres treviso-i vállalatot, hogy ne újítottak volna. A Dogma F8-al kimondhatjuk, egy korszak véget érni látszik. Hogy mi is ez a korszak? A Pinarello 2006 óta nagyon karakteres, egyedi formavilággal rendelkező modelleket készít, amelyek egészen mostanáig hősiesen tartották magukat. A tavaly megjelenő Bolide fantázianevet viselő időfutam kerékpárjukon lehetett látni először azt az irányt, amely az új Dogma F8-al vált teljessé, s amely végleg temetni látszik az aszimmetria és a hullámos formák kizárólagosságára épülő egykori Pinarello-trendet.

Tehát azt lehet mondani, hogy a Pinarello, a közel évtizedes hagyományait részben feláldozva létrehozott valami újat, valami mást, mint amit eddig csinált. A kérdés csak az, mi jött helyette?

Pinarello-DOGMA- fehér.jpg

 FINOMODÁS – FENTRŐL LEFELÉ

Ha elsőre végigtekintünk az új F8-on, valami rögtön szembetűnik: eltűntek a túlzások. Konkrétan azokra a kissé hatásvadász megoldásokra gondolok, amelyek bár tényleg egyedivé tették a Pinarello kerékpárokat, viszont állandó, talán túlzottan sűrű használatukkal a talján cég termékei egy kissé kiszámíthatóak lettek. Természetesen a hullámok, és az aszimmetria, vagy azok jellegzetes vonalak (pl. a homlokcső-kialakítás) nem tűntek el teljesen, csupán a formák finomabbá, letisztultabbá és ezzel együtt minden bizonnyal „logikusabbá” váltak. Persze, ahogy egyre lejjebb haladunk a modellpalettán, annál jellemzőbb a régi jól bevált vonalvezetés, és annál kevesebb az újítás. Az viszont mindenképp nóvum, hogy az F8-nál –vállalva a rizikót- a saját hagyományaikkal is szakítani mertek.

Pinarello.Dogma_.side_.red_.sm_.jpg

 MIT TUD AZ F8?

A Dogma F8-ról lerí, hogy maga a megtestesült csúcskategória. Különleges, könnyű, merev és gyönyörű. Nem is csoda, hiszen a tervezésben nem csak a Team Sky, de a Jaguar is segédkezett. A váz a Torayca T1100HM1K szövetéből készült, ami a legújabb és legdrágább szénszálas anyag a világon. A formák, pedig valóban hajaznak egy Jaguar sportkocsira. Az ívek agresszívak, mégis könnyedek, az apró részletek, pedig tényleg annyira királyiak, amennyire csak lehet. Annak ellenére, hogy robosztus és erőt sugall a kerékpár, hihetetlenül könnyű és aerodinamikus. Csak néhány adat: a keret a Dogma 65.1-hez képest 120 grammal könnyebb, 12%-al merevebb, 16%-al szimmetrikusabb és 47(!) %-al aerodinamikusabb. További finomságok: a felsőcsőbe rejtett nyeregcsőbilincs, a természetesen mindenféle szettet fogadó vázkialakítás, és az új, extraaerodinamikus Onda villa.

 

A Pinarello új csúcsparipája egy minden igényt kielégítő totális versenygép, amelyről nem lehet, csak szuperlatívuszokban beszélni. Ajánlom mindenkinek... aki megengedheti magának.   


   

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr776390043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása