Idén márciusban, mikor meghallottam, hogy megszüntették az egyik kedvenc országúti kerékpárom gyártását - egy kicsit ledöbbentem. A Wilier Granturismo az egyik legjobb ár-érték kategóriájú országúti gép volt a piacon, királyi karbonvázzal, sziporkázó olasz design-al, tökéletes alkatrészharmóniával... Nehezen tudtam megérteni, hogy miért kell egy ennyire kiváló termék gyártását leállítani a folyó modellév első harmadában, de nem egészen három hónappal később megértettem...
Amikor először megláttam a Wilier GTR-t -amely tulajdonképpen a Granturismo teljesen felújított változata- azt hittem, a legendás liliomos márka legújabb csúcsmodelljével van dolgom... Mikor kiderült, hogy tévedtem, nem is akartam elhinni... A GTR tulajdonképpen a Granturismo betűivel való egyébiránt nem túl kreatív játék, amellyel a dicső utódot kívánták jelölni. A kerékpár rengeteg érdekességet hordoz magában, ezekről lesz szó a továbbiakban.
MEGJELENÉS ÉS DESIGN
A kerékpárról, amit elsőre el lehet mondani, az az, hogy gyönyörű. A csövek formája egy pici visszatérést sejtetnek a klasszikusabb vázkialakítások irányába, ami nem azt jelenti, hogy ne lenne modern, és érdekes, de az elődjéhez képest mindenképpen szofisztikáltabb, letisztultabb vonalvezetést mutat. A fejcső vékonyabb, illetőleg az egész kerékpárról el lehet mondani, hogy karcsúbb, filligránabb külsőt kapott, mint a kissé túlépített hatást keltő idei és tavalyi Granturismo-k. A kerékpár egésze egy nagyon érett képet mutat, amellett, hogy festésében illeszkedik a Wilier modellpalettájának az utóbbi 1-1,5 évben mutatott tendenciáihoz. Létezik klasszikusabb színvilágban, matt, fekete-vörös festéssel, de én a fényes, fekete-fluo-zöld színű változatot teszteltem - amiért ezúton is köszönet a Biondo Bike kerékpárüzletnek!
VÁZTECHNOLÓGIA
A váz a Toray/Mitsubishi köbmilliméterenként 42 tonnás szakítószilárdságú karbonszövetéből készült, amely megfelel az eddigi Granturismo vázanyagának. A váz formájáról már fentebb írtam, annyi érdekességet viszont még megemlítenék, hogy a csőformák váltakozását azért "örökölte" elődjétől, a lapos, a szögletes és a kerek formák nagyon szép harmóniáját valósítja meg a Wilier GTR. Viszont festés még mindenképp megér egy misét. A kerékpár egész felületén végigfutó vonalak erősen hajaznak a 2013-as MTB és országúti kollekció megoldásaira, illetve azt a vonalvezetést viszi tovább amit az elmúlt időszakban a Wilier elindított. A technikai megoldásokról: a láncvillák természetesen aszimmetrikusak, a bovdenek pedig a vázon belül futnak, mint az ma már elvátható ebben a kategóriában.
FELSZERELTSÉG ÉS ALKATRÉSZEK
A Wilier GTR alapkategóriás csomagját kaptam, ami ennek ellenére nagyon kellemes meglepetéseket tartogatott számomra. A kerékpár Campagnolo Veloce szettel érkezett, Miche kerekekkel, FSA Gossamer hajtókarral, és FSA, illetve Ritchey kiegészítő alkatrészekkel. Ez a lista azt hiszem, garanciát jelent arra nézvést, hogy a Wilier GTR irányításával és működésével nem lesznek gondok. Látszik, hogy a legendás olasz gyártó igyekezett minőségi, de megfizethető árú alkatrészeket összeválogatni már az alapcsomagban is! Mindehhez pedig meglepetés az elképesztően alacsony bevezető ár, úgyhogy ez a kerékpár azt hiszem, mindenképp megér egy hosszasabb vizsgálódást.
HASZNÁLAT ÉS TESZT
S akkor jöjjön a lényeg: a Wilier GTR hogyan is teljesít a legfontosabb területen, az országúton? Először is meg kell mondjam, hogy a Granturismo után egy kicsit félve tekintettem a tesztelés elé, mert az előd elég magasra tette a lécet, ahhoz, hogy előre úrrá legyek a hurrá-hangulatomon.
A kerékpár merev, ez nem újdonság, hiszen egy Wilierről van szó! A villa nagyon jól pozicionált, hihetetlenül jól illeszkedik a vázhoz, egy árva nyekkenést sem sikerült kicsikarnom belőle. A lefeléknél a Wilier GTR merev és nagyon stabil maradt, olyan mértékben, hogy kifejezetten a tavalyelőtt ugyanilyenkor tesztelt, csúcsmodell Zero7-re emlékeztetett! De ami igazán ennek az országútinak való, az a mászás. A felfeléken nagyon könnyen irányítható, és ami még ennél is fontosabb, hogy hihetetlenül fürge! A Campagnolo Veloce-szett kiválóan működött, a Miche kerekek pedig jól vezethető és komplex élményt nyújtottak.
POZITÍVUMOK:
- nagyon merev, erős és könnyű karbonváz
- harmonikus felszereltség
- gyönyörű színek
- hihetetlenül kedvező ár
- döbbenetes menettulajdonságok
NEGATÍVUMOK:
- a legnagyobb rosszindulattal sincs ilyen
Mindent összevetve a Wilier GTR egy csodálatos országúti, mindenkinek csak ajánlani tudom, igényes hobbistáktól az amatőr versenyzőkig bezárólag. Aki szeretne egy patinás, minden ízében tökéletes olasz országúti kerékpárt, pofátlanul kedvező áron, annak a Wilier GTR lehet a legjobb választás. Ennek fényében a pontjaim nem is alakulhattak volna másképp:
10/10
Utolsó kommentek