Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

Vannak dolgok az ember életében, amiket nem ért. Vannak kérdések, amelyeket sosem tud megválaszolni. S vannak kerékpárok, amelyek annyira tökéletesek, hogy nem tudod elképzelni, hogy annál valaha jobbat fognak csinálni.

Az előbbi két felvetés, miszerint számtalan olyan probléma, kérdés van, amire sosem fogsz választ találni - jogos és akceptálható, épp ezért milyen jó, hogy a harmadik felvetés tekintetében rendszerint tévedünk...

A Pinarello Graal egy olyan Time Trial (továbbiakban TT, illetve időfutam) kerékpár volt, amelyre nem lehetett nyugodt lelkiismerettel a "tökéletes"-nél kevésbé dicsőítő jelzőt ráaggatni. A Sky és a Movistar csapat alatt többek között a 2012-es Tuor de France-on is teljesítő, és egy összetett 1. és 2. helyet helyet szerző Graal-t a világ egyik (ha nem...) legjobb TT kerékpárjaként ismerhettük meg. Erre a híres Treviso-i gyártó ez év május 2-én megjelentette a Bolide névre hallgató új időfutam gépét...  

Bevallom őszintén, nem vagyok nagy híve annak a lassan a kerékpáripar teljes egészében elharapózó mentalistásnak, hogy a következő évi modelljeiket rendre a folyó év közepe tájékán már megjelentetik, ezzel tulajdonképpen negligálva az adott évben futó bringáikat. Ezt én már azért sem szeretem, mert sokan vagyunk úgy vele, hogy egy éppen futó modellt szeretnénk megvásárolni, és mire erre sor kerülne, addigra egy másik modell van már terítéken, nem olyan, amilyet szerettünk volna és persze nem is annyiért...

Ami mégis örömhír ebben a történetben, az az, hogy végre a Pinarello lerázta magáról néhány hosszú évek óta fennálló kritikai észrevételemet. A Pinarello Bolide-al végre megtörténni látszik az a váltás, amit érzésem szerint évek óta meg kellett volna lépniük. Az a forradalmi csoda, amit a kétezres évek közepe és vége között véghez vitt a Pinarello egy bizonyos Prince nevű modellel (amit a világ legszebb kerékpárjának is választottak!), lassan kopásnak indult az elmúlt években. Az éveken át egy ugyanazon sablonra felhúzott modellek, az évről évre megjelenő "kamuújítások" sora, az éveken át a Pinarello Prince csodájának a felélése és a sok üres hype-olás végre -úgy tűnik- véget ért! Nem azt akarom mondani, hogy a Pinarello nem csinált éveken keresztül a "világ legjobb országúti kerékpárja" címre abszolúte esélyes modelleket, csak azt, hogy a nagy és egyre szélesebb körben terjedő fejlesztési dömpingre sokszor egy egyszerű "új színnel" meg egy új "lyukkal" válaszoltak - mindezt persze dinamikusan növekvő árak mellett...

De a Pinarello Bolide más. Ez egy ízig-vérig új modell, telisteli új megoldásokkal, fejlesztési gyöngyszemekkel, úgy hogy azért a Pinarello-ra oly nagyon jellemző stílusjegyek továbbra is dominánsak és elsőre felismerhetőek maradtak. Ja, és mondtam már, hogy valami elképesztően gyönyörű?!

BOLIDE 1.jpg

MEGJELENÉS ÉS DESIGN

Mikor először megláttam, azt mondtam, ez a kerékpár úgy néz ki, mint egy olyan tank, amit a Ferrari készített. Mondjuk a megállapítás már nem új, nekem elég sok Pinarello-ról ez jut eszembe, de ez most egy kicsit még olyanabb, és mégsem, van benne valami új... A váz, mint egy keret, grandiózus boltíves formákban teljesedik ki. Ügyesen keverték a a gömbölyded és a szögletes formákat. A kivitelezés minden elemében királyi, no, de mit is várhatnánk olyan géptől, amit a Sky-os és Movistar-os nehézfiúk fognak használni a legnagyobb világversenyeken... A kerékpár alapszíne a fekete, és bizonyos részeket égkékre pingáltak (nyilván más színben is elérhető lesz), illetve a szinte nyomasztó fekete dominanciát csak egy leheletnyit töri meg a fehér Pinarello-felirat. Elérhető fekete-arany színben is... Gyönyörű.

bolide 2..jpg

VÁZTECHNOLÓGIA

A vázanyag a Toray idénről már jól ismert 65 tonnás szakítószilárdságú szupermerev karbonszövete (65HM1K). A Pinarello ezt a legújabb Dogmánál használta először -melynek a nevében is benne van- mint a legerősebb, legmerevebb és legellenállóbb szénszálas anyagot, amit a kerékpáriparban valaha készítettek. A Bolide váza egyébként nem csak anyaghasználatban, hanem aerodinamikában is élen jár. A PinrelloLab legújabb teszteredményei szerint a Bolide 15%-al aerodinamikusabb, mint a Graal volt. Az alsócső ülőcső felöli végén két lyuk van, az egyik az elektromos, a másik pedig a mechanikus szetteknek. Ami egészen új dolog, az hogy az elektromos szettek akkumlátorja a vázon belül helyezkedik el!  Egyébként a formái is jelzik, hogy egy nagyon agresszív és döbbenetesen sok szakirányú fejlesztéssel rendelkező géppel van dolgunk. A fékek -a legújabb trendeknek megfelelően- integráltak, ez főleg a hátsó résznél nagyon látványos, ahol ez a teljesen "Sky-kék" egyben-alkatrész borítja a kerekeket és ezen belül vannak a fékek is természetesen. Ami a váz formáját illeti szignifikánsan kevesebb hullámmal találkozhatunk, mint azt eddig megszokhattuk, és azt kell mondanom, ennek a kerékpárnak ez kifejezetten jót tett!

BOLIDE 3..jpg

FELSZERELTSÉG ÉS ALKATRÉSZEK

A felszereltségről túl sok mindent nem lehet elmondani, igazából mindenből a létező legjobbat rakták rá. A Shimano Dura Ace Di2 szett már nem új dolog (sőt Bradley Wiggins ovális hajtókarja sem az!), és természetesen a jövőben nem csak ezzel, hanem más Shimano, illetve a Campagnolo legjobb szettjeivel is rendelhető a kerékpár.A kerekek szintén választható opciót jelentenek, bármelyiket is választjuk csak a legjobb és a "másik legjobb" közül lehet választani ezen kerékpár esetén... A kiegészítő alkatrészek -ahogy azt már megszokhattuk- a Pinarello, illetve a MOST legdurvább karboncuccai, és bármerre is vetjük tekintetünket a kerékpáron, egyszerűen nincs rajta hiba!

BOLIDE 4..jpg

POZITÍVUMOK:

- hihetetlenül durva váz

- tökéletes felszereltség

- elképesztően gyönyörű design

- minden elemében királyi és professzionális


NEGATÍVUMOK:

- most mondjam, hogy az ára...?

Összességében egy elképesztő bringát ismerhettem meg a Pinarello Bolide-ban. Tökéletes váz, tökéletes alkatrészek, és tökéletes külső... sőt, egy kicsit még ennél is több... Nyilván az ára nem embernek való (bővebb info az egyedüli hazai forgalmazónál, a biondobike.hu oldalon), de aki megteheti és ki is tudja használni versenyzéshez, vagy akár csak a vitrinben akarja nézegetni élete végéig - annak csak ajánlani tudom!


10/10

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr225288082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása