Biondo Bike

Honlap: www.biondobike.hu

Tel: +3620/229-3950

Email: marta@biondobike.hu

Utolsó kommentek

Ritkán érez ilyet az ember, én magam is elcsodálkoztam rajta. Ez az országúti kerékpár annyira el lett találva, amennyire csak elképzelhető. A 107 éves, legendás Montebelluna-i cég most valami olyannal rukkolt ki, ami azt hiszem hosszú évekre megváltoztathatja a középkategória fogalmát országúti vonalon.

11rwi_izoardrd_qtr.jpg
MEGJELENÉS ÉS DESIGN

Ha azt mondom, hogy a kerékpár gyönyörű, akkor nem mondtam semmit, és mégis mindent elmondtam. A klasszikus olasz formák és festés már magukban is megérnek egy misét, azonban itt nagyon hangsúlyos szerepet játszanak a felhasznált alkatrészek is, melyek ebben az árkategóriában egyáltalán nem tekinthetőek megszokottnak. A színek és formák harmóniája pedig egészen bombasztikus, nem is dicsérem tovább, jöjjenek a részletek!

Izoard_XP_Ultegra_R7_rot_D1[1000x700].jpgVÁZTECHNOLÓGIA

A Wilier Izoard XP a Toray 30 tonnás szakítószilárdságú karbonvázára épül. A váz háromféle színben (vörös-fehér-fekete, matt-fekete és fluosárga-fekete) és hatféle méretben (XS, S, M, L, XL, XXL) létezik, számtalan felszereltséggel. A monoscoque technológiával készülő karbonszálas váz egy erős középkategóriának felel meg, amatőr versenyzésre, túrázásra, és tulajdonképpen mindennemű hobbihasználatra tökéletesen megfelel. Ránézésre jóval "túrásabb" geometriával rendelkezik, mint drágább "rokonai", de azt hiszem ebben a kategóriában ez abszolút pozitívumként hat. A kábelek -szintén kategóriájának megfelelően- a vázon kívül futnak, jó helyen, elhelyezkedésük ízléses és csöppet sem zavaró. A vázfestésről süt az igényesség, és egyáltalában véve az egész kerékpáron minden úgy van összeállítva, hogy abba senki se tudjon belekötni.

FELSZERELTSÉG ÉS ALKATRÉSZEK

Felszereltség tekintetében jött az igazi meglepetés. Én egy Campagnolo Athenával szerelt változatot kaptam, Campagnolo Vento kerekekkel, teszthasználatra a Biondo Bike kerékpárüzlet jóvoltából - ezúttal is köszönöm a lehetőséget! Az Athena-szettel nem tudok mit kezdeni, egyszerűen kritika felett áll, és ezt annak ellenére mondom, hogy akik ismernek tudják: nem tartozom a Campagnolo páholyos rajongói közé. A váltók tökéletesen működtek, pontosan és gyorsan váltottak, még terhelés alatt is (!), a fékek jól beállítva tökéletesen fogtak, a hajtókar merev volt és szintén kiválóan funkcionált. A fékekhez még annyit hozzátennék, hogy az Athena karbon Ergopowerek mellé a Veloce féktesteit kapta az Izoard XP, de ez a fékezés minőségén egyáltalán nem rontott. A kiegészítő alkatrészek átlagosak, a Ritchey és a Selle Italia megbízható alumínium termékeiről ennél többet - azt hiszem- nem kell mondani.

2464106_izaord_red1.jpg

HASZNÁLAT ÉS TESZT 

A Wilier Izoard XP-t az olaszországi Montello-n tesztelhettem. A kerékpárom L-es méretű, vörös-fehér-fekete színekben pompázik, és már nagyon kíváncsian vártam, az "eye test" után mit tud élesben. A meglepetés kitartott a teszt ideje alatt is, a bringa tömege mindössze 8,1 kg, a menettulajdonságai pedig több mint kielégítőek. A váz tökéletesen merev volt, a kerekek oldalirányú merevsége is megfelelő volt (ez külön dícséretet érdemel 95 kg-os tömegem ismeretében), az Athena-szett pedig -mint azt már fentebb kifejtettem- tökéletesen tette a dolgát. A felfeléken jól éreztem magam rajta, haladós volt, és a kritikusnak vélt kanyarodásnál sem éreztem semmi hátrányán a túrásabb geometriának. A kanyargós lefeléknél próbáltam kihozni a "sodrából", de mindhiába, az Izoard XP stabil és megrendíthetetlen volt. Ami még érdekesség, hogy próbálkoztam vele egy rövidebb földutas szakaszon, és a kerékpár egészen jól viselkedett, ez mondjuk legalább részben betudható a merevített támvilláknak és a karbonváz egész kialakításának is.

A kerékpár slusszpoénja pedig az ára. Amikor megláttam az árcédulát, egész egyszerűen nem hittem el. Ennyi pénzért alumínium gépeket Centaurral, vagy Shimano 105-el lehet kapni legfeljebb, nem pedig egy kiváló karbonvázat 11S Campagnolo Athena-szettel és Vento kerekekkel.

POZITÍVUMOK:

- Fantasztikusan merev és gyönyörű karbonszálas váz

- Kiváló alkatrészek

- Hihetetlenül kedvező ár

- Váz-alkatrész harmónia

NEGATÍVUMOK:

- Igyekeztem, de nem találtam...

A Wilier Izoard XP egy kiváló országúti kerékpár, nagyszerű karbonvázzal és szintén nagyszerű alkatrészekkel. Gyönyörű váz, jól illeszkedő alkatrészek és abszolút harmónia. Csak ajánlani tudom mindenkinek:

 

10/10

VÁZ Carbon monocoque
VILLA Carbon
HAJTÓKAR Campagnolo Athena ALU 50/34
KÖZÉPRÉSZ Campagnolo Athena
HÁTSÓVÁLTÓ Campagnolo Athena
ELSŐVÁLTÓ Campagnolo Athena
FÉKVÁLTÓKAR Campagnolo Athena
RACSNISOR Miche 12/25
LÁNC Miche
KERÉK Fulcrum Racing 7
GUMI CST Wilier
FÉKEK Campagnolo Veloce
KORMÁNYCSAPÁGY Ritchey Comp
KORMÁNY Ritchey alu
ATTACCO / STEM Ritchey alu
BANDÁZS Wilier
NYEREG Sella Italia QBik custom Wilier
NYEREGCSŐ FSA custom Wilier
PEDÁL  -
TÖMEG (M-es méret) 8,1 kg

 

 

 

 

 

           

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biondobike.blog.hu/api/trackback/id/tr105133086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása